Lav et skuespil inden jobsamtalen

Har du et godt råd du ønsker at dele med andre eller har du måske brug for et godt råd inden en jobsamtale - del eller efterspørg dem her.

Lav et skuespil inden jobsamtalen

Indlægaf Administrator » tirs 29. jun 2010 22:06

Er du nervøs for jobsamtalen så læs med her.

Hvis du inden en eventuel jobsamtale grubler over hvad der skal ske kan du med fordel lave et skuespil med din kæreste, kone, mor, far, søster eller en helt trejde part.

Instruer vedkommende i din jobansøgning og jobbet og gennemspil hele forløbet med en jobsamtale.

Ved at prøve det for sjov bliver du mentalt forberedt på samtalen inden den skal afholdes.
Administrator
Administrator

Re: Lav et skuespil inden jobsamtalen

Indlægaf Sugar » søn 11. jul 2010 16:27

Det kan godt være det lyder dumt men det passer altså :) har prøvet flere gange og man har bare mere styr på det.

/Sugar
Sugar

Indlægaf Jannedk » tirs 13. jul 2010 18:51

Jeg tror det kommer an på hvilken person man er. Personligt kender jeg en del, inklusiv mig selv, der blot bliver mere nervøse jo mere de visionerer mødet for sig. Og typisk er der jo aldrig noget at være nervøs for, da man ved alle ordentlige virksomheder bliver behandlet pænt ved en jobsamtale. Så når skuespil gør mere skidt en godt foreslår jeg bare at læse lidt op på virksomheden så man har noget at diskutere ved mødet :)
Jannedk

Indlægaf Marianne » ons 1. sep 2010 18:24

Ting forløber stort set aldrig som man selv forestiller sig da man slet ikke kender personen der skal interviewe en, så jeg plejer bare at være klar med nogle positive og negative ting omkring mig selv og selvfølgelig klar på at fremvise tidligere præsentationer der gerne skulle vinde én en plads på holdet :)
Marianne

Indlægaf Jannedk » man 6. sep 2010 21:12

Hvis man skal have et skuespil til at hjælpe en er man vist nødt til at tænke på alt det som KAN gå galt og ikke bare sådan som man tror det går. For nej, det går aldrig sådan :)
Jannedk

Tilbage til Tips til jobsamtalen