Jobsøgning i sommerferien?

Her diskuterer vi teknikker til jobsøgning? Hvor finder jeg de relevante jobs for min person og hvordan skaber jeg selv det job jeg kan søge.

Jobsøgning i sommerferien?

Indlægaf Administrator » fre 23. jul 2010 06:28

Hej alle

Håber i har en god sommerferie.

Hvad er jeres erfaring med at søge job i sommerferien?

Er der nogen på arbejde der læser ansøgninger?

er det måske nemmere at komme igennem "filteret" hvis man er heldig at en chef er på arbejde.

Glæder mig til at høre jeres svar.

Mvh
Jobigen administrator
Administrator
Administrator

Re: Jobsøgning i sommerferien?

Indlægaf Amalie » lør 24. jul 2010 16:45

Jo tak, der er da tid til at slappe af ind i mellem selvom der næsten altid i netop ferie synes at dukke en masse ting op der skal ordnes, som man ikke har tid til i hverdagen.

Der sidder næsten altid nogen klar i stolen til at tage den første den bedste ansøger som ferieafløser er min erfaring. Har ikke ansøgt om et feriejob jeg ikke har fået i hvert fald, så tror behovet er stort når alle de faste medarbejdere hellere vil holde ferie.
Amalie

Indlægaf David89 » lør 24. jul 2010 18:15

Er man ung og søger job som ferieafløser leder de næsten altid efter hjælp i hjemmeplejen eller ved diverse budfirmaer.
David89

Indlægaf Topper » lør 24. jul 2010 18:20

Der er muligvis ikke så mange til at tage imod ansøgninger hvis man skriver en uopfordret ansøgning, men svarer man på et jobopslag skal der også nok være en til at tage imod ens svar, da de jo i så fald har brug for arbejdskraften.

Helt unge kan også finde diverse studiejob på portaler for den unge generation som fx. www.ungarbejde.dk
Topper

Indlægaf Amalie » man 6. sep 2010 20:09

Ferien er et godt tidspunkt at få en fod indenfor døren. Virksomheder er desperate efter afløsere og når de endelig kender dig er de mere villige til at tage dig i længere tid.
Amalie

Indlægaf Jannedk » man 6. sep 2010 21:01

Har selv erfaring med sommerferie jobs og man er desværre ikke sikret et fast job bare fordi man har været afløser. Men er til gengæld blevet ringet op flere gange efter min første afløsnerstilling da de gerne ville have mig til at tage over igen som afløser.
Jannedk

Indlægaf Jobansvarlig » man 6. sep 2010 21:34

Hej Alle,

Af min erfaring er sommerjobs bedst hvis man skal tjene en god skilling. Men det åbner kun hvis man er heldig, for faste jobmuligheder.
Jobansvarlig

Tilbage til Hvor finder jeg mit nye job?